Jump to content
Cold?
Local
Radar
Snow?

The Midlands - Weather Chat


Recommended Posts

  • Replies 4.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

A cold clear day, With everything still frozen. A few shots while out walking earlier. Temp 0.4c Dp -1.9c WC 0.2c

METO should have followed the map 

Great Longstone at 11.00am this morning pretty difficult journey, what with fog and blowing snow very tricky approx. 20 to 25cms   also plenty of vids from Beeley Moor most are at 250m to 350mtrs

Posted Images

Little video recording of today's wet snow in Solihull / Southern Birmingham. 

 

 

Started as rain, but turned to heavy wet snow within 30 minutes before getting a bit sleetier and lighter towards the end. 

 

Nice to also see the continued encouraging signs from Shaky and Steve Murr of possible snow still for Tuesday (even though it could easily be mostly concentrated on high ground. But who knows, that day could still surprise us). And hopefully next week will also offer the chance to smash up the snow shields of those who missed out on the wintry weather today. Certainly some exciting weather coming up anyway. :)

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Typical woman! I'm never happy lol

Just saw that Met office has given me a snowflake symbol Tues and all day Wednesday should be YAY but I am still fed up because I don't want the 1 flake I want the 2 flake symbols! Oh well..they will probably take my one flake away in a minute anyway...as per usual

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Typical woman! I'm never happy lol

Just saw that Met office has given me a snowflake symbol Tues and all day Wednesday should be YAY but I am still fed up because I don't want the 1 flake I want the 2 flake symbols! Oh well..they will probably take my one flake away in a minute anyway...as per usual

 

gives me light snow tuesday from 6pm, (dry before then) sleet wed, then light rain wed pm

Link to post
Share on other sites

Thanks for those uplifting words shakeh :D that has raised my hopes a tad

hello you old scrote!.....where have you been hiding?

 

btw, you're in the wrong thread......you're one of us darn sarf now.....lol

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

hello you old scrote!.....where have you been hiding?

btw, you're in the wrong thread......you're one of us darn sarf now.....lol

Hello you old codger :p haha, I have no idea why I haven't been on here for ages to be honest. Been quite busy with work and i kind of got out of the habit of coming on the forums. I don't plan on leaving again for now though :) don't know why I left it so long to start posting again!

Well, I can see no South Central thread and i'm not joining the South East thread ;) I feel at home in the Midlands thread. My broad Lestoh accent goes well in here! People can't understand me half the time down here anyway haha :D

Edited by andy_leics22
Link to post
Share on other sites

My misses just travelled from shrews to crew green. Half way here said it's snowing and white over. Got hone and no snow at all. Very narrow band of snow. Bout 2 mins dwn road frm me grrr

Link to post
Share on other sites

Haha... yep still here, just generally lurking! :ninja:  More landscape than gardening nowadays, whole makeovers instead of running round like a fool with a mower! :hi: Hows life down south?

Link to post
Share on other sites

Haha... yep still here, just generally lurking! :ninja: More landscape than gardening nowadays, whole makeovers instead of running round like a fool with a mower! :hi: Hows life down south?

Haha!! Exactly, you are like titchmarsh on ground force :p glad the business is going well. Yeah life down here is quite good actually. I prefer the quality of life in Oxfordshire to Leicester but the cost of living is a lot more!!

Andy left this forum as a boy and has come back as a man. And there's still no snow.

Lmao! Same old same old. Edited by andy_leics22
Link to post
Share on other sites

Someone said this in the model thread.

 

"Sweet spots (anything up to 10cm showing though with caveat of optimistic 10:1 ratio) - N Hamps, Berks, Bucks, E Oxf, Northants, in to Leices/Notts"

 

I'll take that :D

Edited by kmanmx
Link to post
Share on other sites

Someone said this in the model thread.

 

"Sweet spots (anything up to 10cm showing though with caveat of optimistic 10:1 ratio) - N Hamps, Berks, Bucks, E Oxf, Northants, in to Leices/Notts"

 

I'll take that :D

My words

And I would urge caution, not only due to liquid equivalent ratio used, but also given it's simply one run :)

Plenty of water to go under the bridge before then but given current modelling of the stall zone at face value being towards the east of this region would not be a bad place to be at all

SK

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Someone said this in the model thread.

 

"Sweet spots (anything up to 10cm showing though with caveat of optimistic 10:1 ratio) - N Hamps, Berks, Bucks, E Oxf, Northants, in to Leices/Notts"

 

I'll take that :D

The "into Leices/Notts" part must have been an error. We know that Leicester only ever gets more than 5cm of snow once every hundred years. The last time was December 2010. So the next decent snowfall in Leicester will be in approximately 95 years time :p

Link to post
Share on other sites

My misses just travelled from shrews to crew green. Half way here said it's snowing and white over. Got hone and no snow at all. Very narrow band of snow. Bout 2 mins dwn road frm me grrr

Crewgreen? Thats lower than here! Oh yeah, forgot, its just outside Shropshire. Rain here, again...

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...